Kundservice

Kundservice

010 80 81 80

Företagsservice: 010 550 2003
Vardagar 8.30-16.30

Kontakta oss

Skadeservice

010 550 2030

Vardagar 8.30-16.30
Visa nummer för jour (SOS International)

Anmäl skada

Många frågar om det här:

Hur tar jag i bruk e-faktura?

I din egen nätbank kan du göra e-fakturaavtal med Folksam. Du behöver ditt kundnummer som du hittar på fakturan eller i Kundportalen.

Jag kommer att flytta/har flyttat, vad ska jag göra?

Adressuppgifterna uppdateras automatiskt från befolkningsregistret. För att försäkringsinnehållet skall uppdateras, ber vi dig vara i kontakt med oss via Kundportalen eller per telefon.

Hur loggar jag in i Kundportalen?

Kundportalen hittar du här. Som privatkund, kan du enkelt ta i bruk och logga in med finska nätbankskoder eller mobil ID. Som företagskund kan du begära inloggningsuppgifter av oss som vi skickar till dig per e-post.

 

Hur ska jag göra om jag vill ta mitt fordon tillfälligt ur bruk/i bruk?

Via vår Kundportal kan du enkelt anmäla ifall du vill ta fordonet ur bruk och göra en avställning, eller i bruk och avsluta en avställning. Uppgiften förmedlas även till Trafi. 

Hur anmäler jag en skada?

Du kan anmäla en skada elektroniskt via vår Kundportal eller ringa vår Skadeservice vardagar kl. 8.30-16.30. På sidan Anmäl skada hittar du även anvisningar hur du ska gå tillväga vid ett skadefall.

Våra kontor

Adress

Lundagatan 8 06100 Borgå

Kontorets öppettider

Må-fre 9.00-16.30.

Kontaktuppgifter

Tfn 010 550 2027